Mann fra Alta vant 100.000 kroner

I Postkodelotteriet er det adressen du bor på som bestemmer om du vinner og når én vinner så vinner ofte naboen og. Dette fikk en heldig Alta mann erfare fredag. Han ble den første vinneren i Postkodelotteriet i Norge noensinne, og er dermed historisk.

Postkodelotteriets kjendisambassadør Jorun Stiansen ringte opp den første vinneren fredag formiddag med nyheten om at han hadde vunnet 100.000 kroner. En noe forfjamset vinner ble kjempeglad for å være den første vinneren. Mannen kjøpte sitt første lodd for bare kort tid siden og ønsker foreløpig å ikke si noe mer enn at han heter Andreas. Han skriver følgende i en sms, så da tar det vel ikke lang tid før folk i Alta finner ut hvem han er.

– Dette var göy, da blir det ekstra fine julegaver i år. Du kan bruke svensk ö hvis du vil, så hinter det litt😁

– Det var så utrolig gøy å få være med å overrekke beskjeden til Andreas. Jeg gleder meg sinnsykt til å både ringe og møte alle de heldige vinnerne i tiden fremover, sier en henrykt Jorun Stiansen.

Er du naboen til Andreas?

I tillegg til hovedvinneren deles også 100.000 kroner på ni vinnere i postnummeret der hovedvinneren bor. Postnummeret som vant var 9510.