Naboer i borettslag vant en million

I Postkodelotteriet er det adressen du bor på som bestemmer om du vinner, og når én vinner så vinner ofte naboen og. Dette fikk fire heldige vinnere i Tjønnveien borettslag erfare onsdag da Jorun Stiansen med kamerateam på slep kom på besøk.

Atle og Unni Stenberg trodde det bare var lureri da Postkodelotteriet ringte de onsdag morgen og meldte sin ankomst. De hadde kjøpt hvert sitt lodd og vant til sammen over 400.000 kroner.

Parets hjem var allerede pyntet til jul, men å få nissen på besøk så tidlig var uvant kost.

- Når Jorunn dro ut sjekken av konvolutten så jeg at det sto 200 kroner. Først etter en liten stund forsto jeg hvorfor de hadde kommet helt hit, at vi virkelig vant 200.000 hver. Å, herlighet for en julepresang, uttaler Unni. Ektemannen Atle har allerede bestemt seg for å reise med hurtigruten og at barn og barnebarn også skal få nyte godt av dette.

11 barnebarn kan glede seg til jul.

Lenger ned i Tjønnveien fant Jorunn flere heldige vinnere. Dagens heldigste var kanskje Olav på snart 70 år, som bedyrer at han aldri har kjøpt lodd i hele sitt liv. Han vant 400 000 kroner på sine to lodd.

- Nei, jeg har faktisk aldri i mitt liv kjøpt lodd, men jeg ville støtte SOS barnebyer og WWF. Det er to gode organisasjoner. Men nå må jeg finne på noe ekstra for de 11 barnebarna sier Olav med et lurt smil om munnen.