Spill trygt på postkodelotteriet.no

Vi vil at du skal kjenne deg trygg når du spiller hos oss. For å sikre at informasjonen om deg og din konto er trygg, har vi sørget for at nettstedet vårt oppfyller alle gjeldende tekniske sikkerhetskrav.

I tillegg benytter vi oss av følgende generelle retningslinjer for å motvirke uønsket eller uredelig adferd mot våre kunder:

Vær oppmerksom dersom…

… du mottar e-post som hevdes å være fra Postkodelotteriet, men der e-postadressen kommer fra Gmail, Hotmail eller andre gratistjenester.

... du får e-post eller tekstmelding fra Postkodelotteriet på et annet språk enn norsk.

...en e-post eller tekstmelding inneholder et tilbud som lyder for godt til å være sant.

... du mottar en e-post eller tekstmelding om endring av ditt passord, når du ikke har bedt om det.

…du mottar et bekreftelsesbrev fra postkodelotteriet.no i posten uten å ha opprettet en konto på vår nettside.

Phishing – falske e-poster och tekstmeldinger

Nettfiske, eller "phishing" som metoden også kalles, er å lure personer til å oppgi kredittkortnummer, kontoopplysninger, passord eller annen sensitiv informasjon. Dette skjer vanligvis via falske e-poster eller tekstmeldinger der du blir bedt om å oppgi kontoopplysninger eller passordet ditt. Informasjonen brukes i bedragerisammenheng.

Hvis du blir kontaktet via e-post eller tekstmelding av noen som påstår at de jobber for Postkodelotteriet og de ber deg om å oppgi kontoopplysninger, må du være på vakt. Dette er sannsynligvis et svindelforsøk.

Husk å alltid rapportere denne typen svindelforsøk til oss. Postkodelotteriet politianmelder alle hendelser som involverer vårt navn og varemerke.

Hvis du blir kontaktet via tekstmelding eller telefon:
Skriv ned telefonnummeret som meldingen eller samtalen kommer fra, samt tid og dato for meldingen. Hvis mulig, ta et skjermbilde av meldingen.

Hvis du blir kontaktet via e-post:
Videresend meldingen til e-postadressen kundeservice@postkodelotteriet.no. Legg ved konvolutt-symbolet med meldingens brevhode hvis du vet hvordan du gjør det; Den inneholder mer informasjon om e-postenes opprinnelse. Lagre meldingen til en annen mappe enn innboksen.

Hvis du allerede har oppgitt opplysninger om ditt bankkort, oppfordrer vi deg til umiddelbart å kontakte banken din for å blokkere kortet, og politianmelde hendelsen.